Anksiyete

05-11-2021 09:27

Herşeyden çok korkuyorum araç kullanan birinin yanına oturamıyorum,otobüs falan binemiyorum.Yüksek binalara giremiyorum başım dönüyor soğuk terler basıyor. Hatta geçen gün zihnim dünya dönüyor diye inanılmaz bir baş dönmesi yaşadım . Yaşam kalitesi adına hiç birşey kalmadı,yardımcı olun lütfen.

Merhaba. Anladığım kadarıyla otobüs gibi ulaşım araçları ve yüksek binalar sizde bir takım kaygı belirtileri oluşmasına sebep oluyor. Baş dönmesinin şiddettininde arttığını görüyorum. Öncelikle bu durum ne kadar zamandır var, başlangıç döneminde ne yaşandı, bu durumlara maruz kaldığınızda yani otobüse bindiğinizde hangi belirtileri yaşadınız, bu belirtileri yaşamamak için kaçtığınız şeyler oluyor mu, başka hangi durumlarda bu belirtileri hissediyorsunuz, belirtiler ne kadar sürüyor ve nasıl son buluyor, o an ne hissediyor ve ne düşünüyorsunuz gibi soruların cevabını da biliyor olmak gerekir. Size doğru öneriler verebilmek için. Böylelikle problemin kaynağını ve problemi besleyen durumları, davranışları anlayarak neler yapabileceğinizin planı oluşturulmalıdır. Tüm bu sorularımı sizde kendinize sorabilirsiniz. Yaşam kalitenizin de düşmeye başlaması sebebiyle destek alabilirsiniz. Çünkü, anladığım kadarıyla bu belirtiler sizin hayatınızı kısıtlayan bir hale gelmiş. Sorunun çözülmesi için kaçındığınız durumların sistematik olarak üzerine gitmek gerekir ki o andaki düşünceniz ve duygunuzda olumlu yönde değişebilsin. Örneğin varsayalım ki yüksek binaya çıkarsanız düşeceğinizden korktuğunuzu düşünelim. Siz yüksek binaya çıkmadıkça o korku anlık olarak geçer sizi rahatlatır ama içeride büyür ve uzun vadede sizi hiç yüksek binaya çıkamayan, konusu olduğunda bile belirtileri yoğun yaşamanıza sebep olan hale gelir. Ama belirtilere rağmen yüksek binaya çıksanız, bir süre kalsanız ve düşmeden aşağı inseniz zihninizde bu durumu tehlikesiz olarak algılamaya başlayacaktır zamanla.Elbette bunları hemen yapmak mümkün değildir, zordur. Terapi eşliğinde aşamalı olarak ve o an size yardımcı olarak teknikleri öğrenip yapmanız iyileştirici olacaktır. Terapi sürecinde sizi dikkatle dinler ve sürecinizi, durumun kaynağını anlayıp, hangi davranışların ve durumların bu belirtileri arttırdığını ve ne yaparak belirtilerden öte otobüse biner hale gelebileceğinize yani bahsettiğiniz tüm sizi rahatsız eden durumların artık sizi rahatsız etmeyecek hale gelerek yapabileceğiniz yönünde size Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemi ile tedavi planı oluşturulabilir. Tedavi planı size de detaylı anlatır ve daha sonra aşama aşama uygulamaya geçilir. Dilerseniz benden de randevu alabilirsiniz.
MEŞGUL
Uzmanlık Alanları

Yetişkin Terapisi, Çocuk ve Ergen Terapisi, Oyun Terapisi, Ebeveyn Danışmanlığı, Panik Bozukluk, Kaygı Bozuklukları, Depresyon, Öfke Sorunları, Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Obsesif Kompulsif Bozukluk, Yeme Bozuklukları, Öz Güven ve Kişilerarası Problemler, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite, Kekemelik, Sınav Kaygısı

Hayatınızı tehdit eden bir durumdaysanız bu siteyi kullanmayınız.Yardıma mı ihtiyacınız var ?