Grup Terapisi

5 ile 15 kişiyi içeren grup terapilerinde, herkes benzer tanılara sahip olsa bile tüm grup üyeleri farklı yaşam deneyimlerini taşır. Grup terapisi, hayatınızda yeni bakış açılarına ulaşmak adına harika bir deneyim olabilir. Araştırmalar depresyonla mücadelede, bilişsel-davranışçı terapi gruplarının son derece iyi sonuçlar aldığını söylemektedir.

Bir ya da iki uzmanla gerçekleştirilen grup terapilerinde kilit unsur: açıkça konuşmak. Duygularınızı ortamdaki tüm yabancılara açıkça ifade edin. Kulağa korkunç dahi gelse paylaşmaktan çekinmeyin. Muhtemelen diğer katılımcılar da deneyimlerini paylaşmakta endişeli olacak fakat bu düğüm yavaşça çözülecektir.

Grup Terapisinin Faydaları

Grup terapisi genellikle bireysel terapi ile bağlantılı olarak kabul edilir, çünkü terapistle bire bir seansta ulaşılması zor olan bir dizi benzersiz avantaj sunar.

1- Benzer Sorunlarla Mücadele Eden Diğer İnsanlarla Tanışma

Travma sonrası stres bozukluğu veya majör depresyon gibi zihinsel sağlık sorunlarıyla uğraşıyorsanız, tek başınıza acı çektiğinize ya da mücadelenizi kimsenin anlayamayacağına inanmanız kolaydır. Ancak grup terapisine başladığınızda, bunun doğru olmadığını hızlı bir şekilde görürsünüz.

Elbette hepimizin kendimize özgü perspektifleri ve deneyimleri var. Ancak bu durumu, birçok yönden ortak olarak diğerleriyle paylaştığınızı göreceksiniz. Stanford Üniversitesinde Irvin Yalom’un yaptığı bir çalışmada, akranlarla kurulan etkili etkileşimin, terapistle yapılan bire bir seanstan daha fazla yardımcı olabileceği tespit edildi.

2-Kendi Mücadelenizi Enerjisi Yüksek Bir Ortamda Paylaşma

Duygularınızı ifade etmek, acı, öfke ve üzüntü gibi güçlü duyguları azaltır. Benzer sorunlarla boğuşan insanlar tarafından çevrelendiğinizde, duygularınızı paylaşmak, bir desteğin sağlanmasına yol açabilir. Grup terapisinde konuştuğunuzda, aynı zamanda kendiniz hakkında bilgi sahibi olursunuz. Bazen, yüksek sesle ifade edene kadar hislerimizin farkına varamayız. Bu kendiliğinden açığa çıkma, terapinin iyi çalışmasının nedenlerinden birisidir: Sorunlarımızı dile getirerek kendimizi öğreniriz.

3-Yabancılarla İlişki Kurmayı Öğrenmek

Sosyal anksiyete, depresyon, öfke yönetimi ya da diğer rahatsızlıklarla mücadele eden insanlar için grup terapisi oldukça etkili. Kolaylaştırıcılarınız güvenli bir atmosfer yaratmak için büyük bir çaba gösterirler. Diğer katılımcılara deneyimleri hakkında sorular sormanızı ve kendinizle ilgili kaygılarınızı paylaşmanızı sağlayacak özgürlüğü size sunarlar.

Grup terapisi, insanlarla nasıl etkileşimde bulunduğunuz hakkında daha fazla bilgi edinmek için harika bir fırsattır. Aşırı özür dileyen biri misiniz? İnsanların sözünü cümlenin ortasında mı kesiyorsunuz? Yoksa sohbetten geri kalıyor, konuya girişinizin etkisiz olacağından mı korkuyorsunuz? Kolaylaştırıcılar bu duyguları bilir ve kendinizi açmanız için size yardımcı olurlar.

4-Kendinize ve Eylemlerinize Dair Fikir Edinme

Hiçbirimiz maalesef kendi davranışlarımızı tam olarak gözlemleyemeyiz. Aşırı derecede utangaç olduğunuzu düşünebilirsiniz ama diğerleri sizi açık fikirli biri olarak okurlar. Ya da daha yakışıklı olmak için gerçekten çok çaba sarf edersiniz fakat çizgiyi sinir bozucu hale getirdiğinizi fark etmezsiniz.

Kolaylaştırıcılar, grup terapisini güvenli ve misafirperver bir yer haline getirmek için çabaladıklarından dolayı hem kendiniz hakkında bilgi edinme hem de kendinizi geliştirmek için fırsatınız olur.

İlk grup terapi seansına gitmek korkutucu gelebilir. Fakat zamanla, bu yabancılar grubunun hiç de yalnız olmadığını hissedeceksiniz. Yabancılara açılmak, kendiniz ve akıl sağlığınız ile ilgili önemli gerçekliklere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.